Äitiyspaketti tuli eilen! Eli kovin kauaa ei sen tuleminen kestänyt. Olen aina pähkinyt, miksi ko. pakettia kutsutaan äitiyspaketiksi. Vauvan kamojahan se suurimmaksi osaksi sisältää, joten eikö sen nimi voisi olla vaikka vauvapaketti?! Ainakin meillä isukkikin tulee vauvan hoitoon osallistumaan ja näin ollen myös ko. kamoja vauvalle pukee.

Hirnuin suuresti paketista löytyneelle naisten kondomille. Ensin pyörittelin kyseistä pakettia pitkään käsissäni ihmetellen, että mitä se on. Joku liivinsuojus kenties?!? Paketin teksti ei vaan oikein auennut, tai ainakin herätti hämmennystä. On mulle meinaan ihan uusi tuttavuus, toki olen kuullut siitä. Selvisihän se kuitenkin. Naurettiin miehen kanssa ihan kippurassa ajatukselle sen käytöstä... Romantiikka suorastaa pursuisi siinä tilanteessa, kun kaivettaisiin ko. välineen käyttöohjeet esille kriittisellä hetkellä. "Odota, mä luen ensin, et miten tää toimii." Hih! Mutta voihan se olla ihan käypä vehjekin, kyllä se kokeilla pitää jossain vaiheessa.

Muutenkin oli ihanaa tutustua pikkuisen tuleviin varusteisiin. Mun mielestä ne on ihan kivan näköisiä varusteita, mukavan neutraaleja, jos vaikka tuo sukupuoli pääseekin yllättämään. Melko lailla isoja ne vaan oli, joten ihan pikkuisia vaatteita pitää vielä shoppailla.

Olen välillä ihmetellyt, kun joillain keskustelupalstoilla (eli olen jälleen sinne eksynyt...) on valiteltu paketin vaatteiden ulkonäköä. Toki ymmärrän, että eihän ne millään kaikkia voi miellyttää, mutta kuitenkin kyseessä on ilmainen paketti, jossa kamaa on tosi paljon, niin valitus tuntuu aika turhalta. Voihan siihen pakettiin tutustua etukäteen ja valita sitten sen rahan, jos haluaa tietyn näköistä kamaa. Tuo etuus on kuitenkin ihan mielettömän hyvä!

Kestovaippaohjeeseen pitää tutustua ihan huolella. Mä olisin vähän sillä kannalla, että käytettäisiin niitä, ainakin kotioloissa, mutta mies on hieman epäilevällä kannalla. Yritin perustella niiden käyttöä rahan säästöllä, sitä kun ei muutenkaan ole koskaan liikaa, mutta oikein ei perustelut uponneet mieheen. Vaikuttaa kuulemma kovin vaivalloiselta, kun tulee niin paljon pyykkiäkin. No, voitte arvata, kuka meillä ne kuitenkin hoitaa. Vinkkinä sen verran, että ei se miehen työmäärää lisäisi...