Jos joku löytää, pyydetään palauttamaan allekirjoittaneelle...

Mietin, että joko luonto nyt alkaa valmentamaan mua jatkuvaan yökukkumiseen. Entinen unien sankaritar on nykyisin uneton Etelä-Suomessa. Pitkäperjantain vastaisena yönä alkoi kukkuminen. Ajattelin, että täysikuu ja kyöpelin vuoren asukit pitää valveilla, ja sitten taas nukutaan, mutta ei. Ei niin millään. Saldona muutama luettu kirja, loputtomasti häiritseviä ajatuksia sekä unen maanittelua mitä erilaisimmin keinoin. Tulos: väsyttää.

Joo, en tiedä mistä johtuu, mutta olen alkanut heräilemään öisin tuossa kahden tietämillä ja siitä sitten viiteen tai puoli kuuteen on sängyssä yritetty tuottaa mitä erilaisimpia unta edistäviä aktiviteettejä yrittäen samalla olla herättämättä miestä. Olen kyllä ymmärtänyt, että jossain vaiheessa raskautta, varsinkin mahan kasvaessa, voipi unet häipyä, mutta että jo nyt. Onneksi on loma, niin että aamuisin (sitten kun se uni suvaitsee tulla), saa sentään nukuttua pidempään.

Tänä aamuna näin kyllä NIIN mehevää unta, että ihan harmitti herätä. Lapsuuteni sankareihin kuuluu ihanainen Jon Bon Jovi (jonka kanssa muuten suunnittelin joskus meneväni naimisiin,mutta näin ei kuitenkaan käynyt...). Ja olen menossa keikalle kesällä, juu... Joka tapauksessa olin unessani Bon Jovin keikalla, mutta katselin sitä keikkaa Jon-sedän seurassa. Muu bändi soitteli ihan oikeasti, mutta laulu tuli nauhalta. Meillä alkoi Jonin kanssa olla jo oikein läheinen tunnelma, suorastaan kuuma (ja masuasukista ei tietenkään tietoakaan), kunnes... HERÄSIN!! Harmistus! Mitä sitten olisi tapahtunut? Olisiko Jon hylännyt perheensä, ja karauttanut Mustangilla kohti auringon laskua kanssani?!? Vai olisiko hääkellot kilisseet Vegasissa?!? Kenties palmurantoja, eksoottisia drinksuja sekä Jon ja minä auringonlaskussa?!? Tämä jääköön ikuiseksi arvoitukseksi. Tai sitten jatkuu ensi yönä. Näissä mun unissa olis jollekin unitutkijalle työsarkaa...