Sain eilen kaveriltani lainaksi tukivyön, joka on ainakin ensi kokemusten perusteella osoittautunut todella hyväksi! Kaverini on tosi siro ja pikkuinen, joten vyö on kokoa XS. Pelkäsin pahoin, että se ei sovi mulle, mutta yllätyksekseni se onkin tosi hyvä ja napakka. Tavallisesti en nyt sentään XS-kokoon sovi ja S:kin tekee tiukkaa.

Tarvii todella suositella vyötä. Eihän se tietenkään kaikille sovi, eikä auta, mutta itsellä se tuntuu toimivan. Työmatkaa mulla ei ole kuin reilut 20 minuuttia autolla, mutta yleensä siinä ajassa ehtii jo selkää alkaa juilia. Tänä aamuna oli ihan toisin. Samoin pikkuinen selkäsärky alkaa aika nopeasti töissä istuessa, mutta ainakin tänä aamupäivänä se on pysynyt poissa. Tietenkin käyttökokemukseni on vasta muutaman tunnin mittainen, mutta ainakin tämän perusteella, mikäli joskus toiste vielä tulee tarvetta moiselle kapineelle, niin hankin sen jo aikaisemmin käyttöön.

Sain mukaan myös säkillisin vauvan vaatteita, mikä oli kiva yllätys. Mun onkin pitänyt lähteä ostamaan ihan pikkuisia vauvan vaatteita, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi. Nyt sitten tuokin tarve väheni kertaheitolla. Kaverillani on puoli vuotias poika, ja vaikka edellisen kerran poitsua näinkin noin kolme viikkoa sitten, niin olin kovin hämmästynyt, kuinka nopeasti hän oli taas kasvanut. Eli ihan pikkuisia vauvan vaatteita ei todellakaan tarvitse montaa kuukautta, joten nuo käytetyt on vallan kelvollisia. Sitä paitsi ei ne paljon ole ehtineet käytössä kulua!

Kaveri lupasi mulle myös läjän kestovaippoja. Nyt pitäisi se mies saada innostumaan niistä. On edelleen vähän vastahankaan. Pitäisi mennä jonain päivänä tutustumaan niiden toimintaan tarkemmin, kaverini lupasi mulle tietopaketin niistä. Itse kun olen edelleen jättänyt sen ohjeen, mikä tuli äitiyspakkauksen mukana, lukematta. No, sitten kun äitiysloma alkaa, on enemmän aikaa paneutua noihin vaippoihinkin tarkemmin. Ellei mukelo sitten päätä tehdä jotain yllätyshyökkäystä maailmaan. Toisaalta tiiviisti tuo vielä tuolla mahassa tuntuu olevan...